Livet enligt Hanna

Etiketter

lördag 27 september 2014

Tränings planer för hösten

Mitt nyårs löfte var att börja träna som alla år de senaste åren men det går ju alltid så där med den saken. Sen i vintras har jag gått ibland på dans/jomppa timmar men annars bara varit och sprungit lite nu som då. Nu har jag börjat på nytt och skall se hur länge det här kommer löpa. Har blivit medlem på Åbo Akademis motionsklubb där man får gå på hur mycket man vill för en liten års summa på 22€, de har dans, karate, bollsporter, redskapsjomppa, yoga med mera. Har hittils varit på moderndans på måndagar, nybörjar karate på tisdagar och yoga på onsdagar, alla lektioner är helt nya för mig så har varit jätte roligt att prova på. Idag har jag varit på öppnadörrar hos Wasa sportsclub roligt att testa ett helt nytt gym och på lite timmar, dessutom fick vi uträknat lite body composition analys som var jätte spännande och första gången för mig. Min dom blev att i bra form men muskelmassan skulle kunna ökas vilket var väntat.
Har annars idag lagat makaronilåda och bara tagit det lungt.
20 års present Marthas kokbok och en god smoothie efter gymmet.

Om man har svårt att få igång träningen är nog mitt tips att gå på gymmens öppna dörrar och testa på lite olika saker vad som känns rätt och sen våga testa på helt nya grenar, det ökar motivationen att börja träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar